Noul model Volkswagen îți arată că viitorul industriei auto e 100% electric

de: Ciprian Ioana
05 11. 2019

Volkswagen e cel mai mare producător auto al lumii. Și, din această poziție, poate dicta direcția industriei și poate demonstra că poate ține pasul cu inovația. Germanii nu se dezic nici când vine vorba de modelele electrice.

Volkswagen a început producția de serie pentru modelul ID3, un hatchback 100% electric, cu care vrea să se bată cu americanii de la Tesla.  E un model care va ajunge la clienți în primăvara anului viitor, când sunt programate primele livrări.

Iar interesul este deja mare. Nu mai puțin de 35.000 de precomenzi au fost primite de Volkswagen. Modelul ID3 e produs la uzina din Zwickau, iar șefii Volkswagen sunt extrem de optimiști.

„ID.3 va avea o contribuție importantă la dezvoltarea mobilității electrice. Mobilitatea individuală curată devine accesibilă pentru milioane de oameni și este o piatră de hotar pentru compania noastră în misiunea de a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon în 2050”, spune Herbert Diess, CEO Volkswagen.

Volkswagen a început producția de serie pentru modelul ID3

Volkswagen pariază aproape totul pe electrice

La evenimentul de lansare a producției de serie a participat și cancelarul Angela Merkel. Primul model ieșit pe porțile uzinei din Zwickau a avut culoarea albă, iar germanii au planuri mari. Vor să ajungă la o producție de 100.000 de unități în 2020.

Urmează apoi ca migrația către electrice să se facă accelerat. Începând din 2021, producția anuală va crește la 330.000 de unități. Germanii vor ca fabrica Zwickau să devină cea mai mare uzină de producție pentru mașini electrice din Europa. În acel moment, uzina va produce 6 modele electrice pentru întregul Grup Volkswagen, iar toți cei 8.000 de angajați ai uzinei vor trece treptat printr-un amplu proces de calificare pentru producția de mașini electrice.

Volkswagen ID3 este un hatchback 100% electric disponibil în versiuni de 150 CP sau 204 CP, în timp ce bateria va fi disponibilă în variante de 77 kWh, 58 kWh și 45 kW.

Autonomia e și ea una pe măsură:  variază între 330 și 550 de kilometri. Prețul de pornire în Germania e mai mic de 30.000 de euro.